När vi ändå talar om essäistik: En note to self om David Foster Wallace.
Generationsklyftan: Ironi vs vulnerability
Lämna ett svar
Nya numret av Glänta är ute, och jag kom att tänka lite på essäistikens (och essäistens) marginalisering.
Läser Kjell Häglund om 90-talet.
Fler tankar om distribution och offentlighet.
Om intellektuella och offentligheten.
Innan jul pratade jag om ”distribution” på en tillställning som Kritiklabbet anordnade. Mitt föredrag/min text handlade delvis om hur det intellektuella klimatet kan öppna och stänga sig, och Axel från labbet tipsade mig om begreppsparet otium/negotium. Efter lite korrespondens har jag förstått att Stiegler är inne på detta – måste läsa in mig.